De Beeldende Vorming appelleert aan de leerling met een brede artistieke, historische, literaire, filosofische én wetenschappelijke nieuwsgierigheid. Het vrij grote theoretisch pakket wetenschappen en taal wordt verrijkt met een belangrijk aandeel cultuurvakken en atelier.
Aan de hand van atelieropdachten die geënt zijn op de verbeelding, de literatuur, de filosofie, de maatschappelijke context of concrete zintuiglijkheid, worden beeldende en conceptuele oplossingen gezocht die getuigen van een kritisch onderzoek, een persoonlijke betrokkenheid en een theoretische inbedding.
Dit onderzoek vindt men terug in schetsboek, documentatiemap, teksten en beeldende experimenten. Het atelier biedt de leerling de mogelijkheid en de noodzaak tot reflectie over de wereld.
De neerslag van de werkzaamheden kan vorm krijgen in een schilderij, tekening, tekst, installatie, foto, ruimtelijk werk, (video-)film, cd-rom en zo meer. Er worden geen materialen of technieken vooropgesteld.
Via regelmatige evaluatie worden het werkproces, het bekomen ‘beeld’, net als de theoretische reflectie die het werk kan bieden, uitvoerig besproken.
LESSENTABEL 5&6 BV:
+ Wijsgerige stromingen |
+ Wiskunde |
||
2u | Godsdienst | 2u | Godsdienst |
1u | Aardrijkskunde | 1u | Aardrijkskunde |
3u | Natuurwetenschappen | 3u | Natuurwetenschappen |
2u | Engels | 2u | Engels |
3u | Frans | 3u | Frans |
1u | Geschiedenis | 1u | Geschiedenis |
2u | Lichamelijke Opvoeding | 2u | Lichamelijke Opvoeding |
5u | Nederlands | 5u | Nederlands |
2u | Wijsgerige stromingen | ||
4u | Wiskunde | 6u | Wiskunde |
Artistieke Vorming |
Artistieke Vorming |
||
2u | Esthetica | 1u | Muzikale opvoeding |
2u | Kunstinitiatie | 2u | Kunstinitiatie |
8u | Beeldende vorming | 8u | Beeldende vorming |
36u | 36u |