In het atelier van de derde graad Artistieke Opleiding wordt er gewerkt met een jaarthema. Hierrond worden opdrachten geformuleerd waarbinnen technisch, vormelijk en inhoudelijk onderzoek wordt verricht. De opdrachten hebben eveneens tot doel om via een procesmatige uitwerking de ziens- en denkwereld van de leerling open te trekken en de creativiteit te prikkelen.
Aan de opdrachten worden verschillende disciplines gelinkt:
-
grafisch (2D): computer, fotografie en druktechnieken.
-
ruimtelijk (3D): assemblage, maquette, display,…
De leerling denkt eerder uitvoeringsgericht. De opdrachten worden concreet geformuleerd en kunnen bijgevolg op een ‘directe’ manier worden benaderd. Door te creëren en te experimenteren zien ze nieuwe mogelijkheden en kunnen zo op verder onderzoek gaan. Kunstinitiatie speelt hierbij een ondersteunende rol. Er wordt sterk rekening gehouden met de interesses en mogelijkheden van de leerling en zijn persoonlijke evolutie. De begeleiding gebeurt dan ook individueel en gedifferentieerd.
LESSENTABEL 5&6 AO
5Ao |
6Ao |
||
2u | Godsdienst | 2u | Godsdienst |
1u | Aardrijkskunde | 1u | Aardrijkskunde |
1u | Natuurwetenschappen | ||
2u | Engels | 2u | Engels |
2u | Frans | 2u | Frans |
1u | Geschiedenis | 1u | Geschiedenis |
2u | Lichamelijke Opvoeding | 2u | Lichamelijke Opvoeding |
3u | Nederlands | 3u | Nederlands |
2u | Wiskunde | 2u | Wiskunde |
Artistieke Vorming |
Artistieke Vorming |
||
3u | Kunstinitiatie | 3u | Kunstinitiatie |
3u | Beeldende vorming | 3u | Beeldende vorming |
8u | Kunstambachten | 9u | Kunstambachten |
4u | Toegepaste beeldende vorming | 4u | Toegepaste beeldende vorming |
2u | Waarnemingstekenen | 2u | Waarnemingstekenen |
36u | 36u |