Architecturale & Binnenhuiskunst

 

 

Als toekomstig vormgever maakt de leerling kennis met de wereld van het design, de architectuur, het interieur, de scenografie… kortom het omvangrijke domein van de ruimtelijke en toegepaste kunsten, waar de leerling gebruiksvormen en -ruimten voor diverse doeleinden bedenkt.
De vier ateliers vormen zowel de praktische, onderzoekende als artistieke geest, en bieden een solide basis om door te stromen naar het hoger onderwijs. Ontwerpen en ruimtelijk denken staan centraal in het actieveld, aangevuld met drie ateliers, waarin leerkrachten wiskunde-wetenschappen én taal, de leerling via co teaching steun aanbieden.

  • Ontwerpen: driedimensionale concepten worden bedacht, onderzocht en uitgevoerd. Verbeeldingskracht, vormtaal, het gevoel voor kleur en ritme worden aangescherpt.

  • Kunst en cultuur: de belangrijke ruimtelijke creaties uit het heden en het verleden worden bestudeerd en bevraagd, verrijkend voor het eigen ontwerp in het ontwerpatelier.

  • Waarneming en voorstelling: als ontwerper communiceert de leerling via schetsen, perspectieven, plantekeningen, CAD-tekeningen en schaalmodellen. De ruimtelijke verkenningen gebeuren via waarnemings- en verbeeldingstekenen.

  • Wetenschap en techniek: naast initiatie in de technologische en constructieve wereld, wordt ook de technische creativiteit ontwikkeld. De leerling leert materialen, technieken en verwerking kennen.

LESSENTABEL 5&6 ABK:

5Abk

6Abk

2u Godsdienst 2u Godsdienst
1u Aardrijkskunde 1u Aardrijkskunde
1u Natuurwetenschappen    
2u Engels 2u Engels
2u Frans 2u Frans
1u Geschiedenis 1u Geschiedenis
2u Lichamelijke Opvoeding 2u Lichamelijke Opvoeding
3u Nederlands 3u Nederlands
2u Wiskunde 2u Wiskunde

Artistieke Vorming

Artistieke Vorming

2u Esthetica 2u Esthetica
2u Kunstinitiatie 2u Kunstinitiatie
16u Wetenschap & Techniek,
Kunst en cultuur, ontwerpen,
Waarneming en voorstelling
17u Wetenschap & Techniek,
Kunst en cultuur, ontwerpen,
Waarneming en voorstelling
36u   36u